ÎNŢELEPCIUNE À LA BÂRSANA -"De n-or lucra, or fura, ce-or face?"


Pe o uliţă a satului Bârsana l-am găsit pe Radu Ion, 62 de ani, cu carul cu boi, cărând gunoi la terenuri. Are ce are cu agricultura. Nu crede că se poate fără ea. Locuieşte în aceeaşi casă cu soţia şi cu mama în vârstă de… 85 de ani!
Io ţăran am fost, aşa mor. Agricultura e importantă, da’ acuma mere prost. N-am pensie deloc, niciun leu. Io, la cei ce conduc ţara, le-aş zice că de nu fac nimic, îi spânzurăm pe toţi! Aşa nici nu s-or tare înghesui şi da’
de-ar face treabă. Da’ de nu relansăm agricultura, nu ştiu ce-a fi. Cu atâtea disponibilizări, ce-or face oamenii? Agricultură sau crimă... or fura! Io n-am speranţă că merge spre bine ţărişoara noastră. De-ar ieşi în faţă cei tineri ce n-o trăit sub comunişti, da’ de-a fi cumva. Da’ cu comuniştii stăm pe loc. Şi totuşi, sub comunişti, vara lucram la mălai în ţară, apoi acasă la coasă, la CAP... şi aveam bani. Mi-am făcut casă, numa’ care o fo’ prost nu şi-o făcut. Da’ tinerii nu vor a munci. Unu’ mi-o şi zis, că mai bine dă în cap, da nu lucră. Ăsta i-o fo’ răspunsul...", spune îngândurat, Radu Ion, după care o ia agale, cu boii.


Sursa: Maramuresul Online












Maramuresul OnlineMaramuresul Online

In by Moroșanul, sâmbătă, 30 ianuarie 2010


Leave a Reply