Gandacelul Boc...

Imi place Gandacelul Boc si pentru prima oara ma gandesc ca in clasa I copiii vor putea sa o studieze, imbinand astfel cunostinte de literatura cu parsivism politic. Sau poate cine stie Gandacelul Boc va fi literatura interzisa, sau poate trunchiata de cenzura va deveni Gandacelul Boc salvat de milostivul, atotputernicul, frumosul si desteptul Marinar.










Gandacelul Boc:

De ce m-ai prins in pumnul tau,


Si m-ai fortat? Tu nu stii oare


Ca-s mic si eu si ca ma doare


Cand tu ma strangi atat de rau?


Primar ca tine- am fost si eu,


Si-am renuntat la primarie,


Si mila trebuia sa-ti fie,


De plansul si mandatul meu!


Din tihna mea din Manastur,


Tu m-ai chemat la Bucuresti,


Si mi-ai promis c-o sa ma cresti,


Acum mi-e clar, te doare-n cur.


De ce ma lasi acum in pom?


Ca-n toate am facut ca tine


Azi plange Clujul dupa mine,


Si plang si cursele Tarom.


Si plange mama mult de tot


Ca i-au trantit in plen baiatul


Si vede la TV tot satul


C-a-luat-o premieru-n bot


Si ochii tatei lacrimi storc


Cu ei in zare tot ramane,


indura-te de ei stapane,


Si lasa-ma sa ma intorc.


Mi-as lua bilete la low cost


Ca azi m-au cam uitat pilotii,


Nu le mai tremura chilotii


Ca cand eram si eu ce-am fost.


Asa plangea un ardelean


In pumnul ce-l strangea sa-l rupa


Si l-a deschis Basescu dupa


Ce-l tot strivise an de an.


A incercat sa-l mai invie;


I-a multumit pentru curaj,


Dar ardeleanul in picaj


S-a prabusit pentru vecie.


Scarbit de fapta ta cea rea,


Degeaba-l plangi pe Boc cu zile.


Ci mergi spasit acum si zi-le


Clujenilor, isprava ta.


Mai zi-le ca de-acum ai vrea


Sa nu mai tot strivesti de zid


Oricare gaza de partid


Care-a trecut prin fata ta.


Iar ca poet, zi-le c-ai vrea


Sa aperi orice vietate,


Oricat de fara-nsemnatate,


Si cu oricata voluptate


In cur, saraca, te-ar pupa.

Cam asta este balada Gandacelul Boc. Sper sa va placa. Astept analiza pe text a baladei Gandacelul Boc, care va face parte din volumul de poezii personal al dictatorului Basescu ” Cantece de dor si jale”. Volumul din care va face parte balada Gandacelul Boc va fi folosita doar de catre presedinte cand o sa vrea sa il apuce plansul. Din acelasi volum vor mai face parte: ” Cum am dat foc flotei”, “Petre, esti cel mai bun”, “Iarna nu-i ca vara”, ” Austostrada disperarii”, “Bataia de joc nationala, sportul meu preferat”, ” Scrisorile doamnei catre prim ministru” si alte poezii de succes.

Volumul ce contine poezia Gandacelul Boc contine si capodopera ” Cum am distrus tara”


Sursa: Maramuresul Online



Maramuresul OnlineMaramuresul Online




#La ultima întâlnire a preşedintelui Traian Băsescu cu presa, un individ din rândurile mai din spate se adresează unuia din faţă: “Domnule, nu te dai un pic la o parte?” “Da, cum să nu…”. După 5 minute, acelaşi individ: “Domnule, nu-ţi dai şapca jos? Nu-l văd pe preşedinte…” “Nu vrei să-ţi dau un binoclu?”, îl întreabă, galant, acesta. “Nu, mulţumesc, am puşcă cu lunetă…




#În peregrinările sale prin satele patriei, Băsescu vede o bătrână închinându-se şi bătând mătănii în faţa unei troiţe cu Iisus răstignit. Sigur pe dragostea neţărmuită pe care i-o poartă poporul şi, oarecum contrariat, întreabă: “mamaie, de ce nu te închini mata mai degrabă la iubitul preşedinte al ţării?” Răspunsul nu întârzie să apară: “Tare aş mai face-o, maică, dacă l-aş vedea şi pe el răstignit.




#Un om moare şi ajunge la Sf. Petru. Pe pereţi vede numai ceasuri şi îl întreabă ce e cu ele. “Sunt ceasurile minciunii. Fiecare om are câte unul”, zice Sf. Petru. “Când omul spune o minciună, limba ceasului avansează cu o oră.” Omul întreabă: “Şi ceasul acela care nu se mişcă?” “E de la Maica Tereza.” “Dar ceasul lui Basescu unde e?” “Este în camera lui Iisus. Îl ţine pe post de ventilator”


Leave a Reply