CADOU DE PASTI - Paula Seling - La umbra Crucii Tale [Album]

 Sursa : PaulaSeling.ro / Cu permisiunea voastra am sa imi reindrept atentia spre primul album pe care l-am realizat pentru Sfintele Sarbatori de Paste si am sa va spun cateva cuvinte despre cantecele pe care le contine. 

"Ave Maria" este primul cantec pe care l-am inregistrat , pe vremea cand nu stiam ca urma sa inregistrez un album cu cantece despre si pentru Dumnezeu. Am lucrat piesa cu Calin Ionce, prieten drag si muzician de exceptie, al carui nume l-ati mai intalnit in colaborarile mele. Piesa a fost inregistrata pentru albumul “Din darul magilor”, colectie de Sarbatori pe care Fundatia Culturala Phoenix a oferit-o publicului timp de cativa ani. 

Apoi am inregistrat “Ridica-voi ochii”, intr-o varianta pe care nu stiu daca voi putea sa o egalez vreodata, ca interpretare, pentru ca, dincolo de muzica si de cuvinte, aceasta varianta a piesei are o energie aparte, are o traire intensa, o framantare combinata cu o stare pozitiva, plina de speranta. Chiar eu, ascultand-o, simt ca trebuie sa privesc inainte cu incredere, cu dorinta de a gasi calea spre Dumnezeu, de a lumina si cele mai ascunse locuri ale sufletului prin nevoia de Dumnezeu si de Cer, si, atunci doar cand EL vrea, de a fi un mesager prin exemplul faptelor, prin puterea gandului … E un cantec care te face sa analizezi lucrurile gresite, te indeamna sa lupti cu tine insuti si cu defectele tale si, in acelasi timp, te imbie sa te abandonezi planului divin. 
"Ridica-voi ochii" se gaseste pe albumul “Colinde si cantece sfinte” din 1998 , un album cu piese interpretate jumatate de Narcisa Suciu, jumatate de mine. 

Ca si "Ridica-voi ochii" , "Auzi acum, Cerule" l-am inregistrat impreuna cu Calin Ionce pentru primul meu album cu cantece de sarbatori scos in 2002 , intitulat “Albumul de Craciun” . Tot aici se regaseste si "Ruga " lui Vali Sterian pe versuri de Corneliu Coposu (gasesc important sa precizez ca versurile au fost scrise de acesta in perioada sa de detentie politica). 

Albumul “De sarbatori” , scos in 2006 , contine cantece pe care le-am produs si orchestrat personal, in totalitate, si este primul material lucrat in studioul propriu. Pe acesta se gasesc cantece pe care le-am invatat dintr-o carte primita de la Parintele Avram Gheorghe de la Manastirea Valea Mare , dintre care 3 sunt bisericesti : “O, ma-ntorc”, “Asa vorbeste Domnul Slavei”si “Cruce sfanta, parasita”. 
In 2009 am ascultat un cantec bisericesc deosebit de frumos in interpretarea simpla si curata a unei dragi prietene de familie – Ani Matesan . Cantecul se numeste “A mai trecut un an” si este cel care da titlul albumului de sarbatori scos in 2010 ; dupa indelungi cautari, am aflat ca este un cantec scris de Nicolae Moldoveanu pe versuri de Traian Dorz. 

Tot in 2009 am inceput sa lucrez cu Sergiu Tuhutiu, un pianist deosebit de talentat, un orchestrator cu viziune speciala asupra muzicii, dar si asupra vremurilor in care traim, in general, asupra …relatiei cu divinitatea. Lucrul asta se simte in cantecele pe care le-am lucrat impreuna, care au, asa, o vibratie aparte, un sound luminos si sincer. 

Sergiu mi-a povestit despre un interpret deosebit din zona Maramuresului cu care a lucrat foarte frumos cu ceva timp in urma- acesta se numeste Aurel Bolbos. Am ascultat, impreuna,un album intreg al sau si m-am simtit inspirata de interpretarea sa autentica. Mi-am dorit sa cant si eu cateva dintre acestea: "La umbra crucii Tale" , "Blandul pastor" , "Ce folos" , "De ce ma urasti tu , frate " si " Isuse, vesnic calator" . Ulterior am aflat ca primele doua au fost scrise chiar de Aurel Bolbos (primele doua pe versurile poetului Traian Dorz) si am fost foarte impresionata de talentul componistic al autorului. 

Le-am inregistrat in luna Martie 2010 si ne-am preocupat ca albumul sa fie gata la timp pentru a-l pune, gratuit, la download pe internet, cu ocazia Sfintelor Sarbatori de Paste. De ce gratuit?
Din doua motive: 
Pentru ca am considerat vocea un dar si sunt recunoscatoare Cerului pentru marea bucurie de a canta, dar si pentru ca interpretarea acestor cantece mi-a dat starea necesara sa caut anumite raspunsuri, sa ma regasesc intr-o lume care poate, uneori, sa ma schimbe chiar de ma lupt cu asta, zi de zi ; m-a ajutat sa ma inteleg, sa vreau sa ma indrept…si m-am gandit ca oricine ar dori, ar fi bine sa poata trai aceste lucruri, chiar si cei care nu-si pot permite sa-si cumpere albumul. De aceea am convenit cu Sergiu sa fie disponibil gratuit pentru download pe www.paulaseling.ro . 

Albumul a fost foarte des descarcat de pe site. Ceva mai tarziu, parintii mei mi-au sugerat sa-l punem pe CD, pentru ca sunt oameni care isi doresc ca acest album sa fie tiparit, sa aiba o coperta unde sa fie trecute versurile, detalii despre cantece si, in ultima instanta, sa poata fi ascultat si de cei care nu au acces la internet. De aceea ne-am dorit foarte tare ca anul acesta , de Pasti, sa-l putem oferi publicului in forma tiparita.

CD-ul cu coperta ampla, cu versuri, il gasiti in Craiova, pus in vanzare de Asociatia Vasiliada iar fondurile castigate din vanzare sunt integral folosite de asociatie in scopul prevenirii abandonului scolar, asa ca va rog, chiar daca puteti sa-l downloadati gratuit, veti face un bine cumparandu-l din magazin, sau daca va e mai usor, dupa Download, faceti o mica donatie in contul asociatiei.
www.asociatiavasiliada.ro


ASOCIATIA VASILIADA 
RO75 RNCB 0140 0184 5698 0001, deschis la BCR Jiul Craiova.

Albumul a fost, totodata, oferit gratuit voua, prin bunavointa lui Marius Tuca si a oamenilor deosebiti de la Jurnalul National, in pachetul special de Paste. Daca v-a placut, daca va permiteti, va rog, din nou, cand aveti timp, sa faceti o mica donatie spre Asociatia Vasiliada - www.asociatiavasiliada.ro

Cei interesati il pot descarca gratuit de aici
Sper sa va faca bine sa-l ascultati, e cantat cu dragoste. 

La final, albumul anunta : " Hristos a inviat! ".



Sursa: http://www.paulaseling.ro/



Maramuresul OnlineMaramuresul Online


Leave a Reply