Năstăcuţa Iuga este „moştenitoarea” cântecului moroşenesc





Interpreta de muzică populară a venit pe nume în urma unui pariu făcut de tatăl ei.Năstăcuţa Iuga a venit pe lume în urma unui pariu. „Părinţii mei aveau doi băieţi, iar doi prieteni ai tatălui meu cu care erau şi vecini aveau câte două fetiţe. Într-o seară, la un pahar de «horincă» au făcut o înţelegere: ei să facă câte un băiat, iar tata o fetiţă. Cine pierdea, trebuia să le dea de băut celorlalţi”, spune Năstăcuţa. „Se pare că tata a fost singurul care a câştigat pariul, şi uite-aşa am apărut eu pe lume”, continuă interpreta.










A avut parte de o copilărie fericită, în localitatea de baştină Săliştea de Sus. A prins dragoste pentru muzica populară încă de la trei ani, iar cu timpul a ajuns să fie unul dintre numele grele ale cântului popular maramureşean. A moştenit talentul de la tatăl ei, care îi cânta seară de seară. „Am crescut într-o zonă minunată, ca de poveste. Mi-am petrecut o parte din copilărie într-o casă situată într-un vârf de deal, iar de acolo puteam să-i «monitorizez» pe localnicii care erau în trecere prin zonă”, povesteşte Năstăcuţa. „Majoritatea sătenilor cântau mai ales seara. Era un adevărat spectacol în aer liber care era imposibil să nu te facă să îndrăgeşti cântecul maramureşean”, adaugă ea.






Prima apariţie, primul succes


La 15 ani a lăsat casa părintească pentru a-şi continua studiile.
A ajuns la Sighetu Marmaţiei, unde a absolvit Colegiul Naţional „Dragoş Vodă”, tot în acea perioadă, în paralel a studiat Şcoala Populară de Artă, secţia Canto Popular. Primul ei concurs la care a participat, „Moştenitorii” a fost încununat de succes. A cucerit inima juriului şi a telespectatorilor. I-a convins pe toţi că are un talent înăscut şi a urcat cea mai înaltă treptă a podiumului.

Cariera ei era abia la început. În 2001 a venit în Baia Mare pentru a se înscrie la Facultatea de Bilogie-Chimie din cadrul Universităţii de Nord. În anul 2002 a început să activeze în cadrul Ansamblului Folcloric Naţional Transilvania, perioadă în care a participat la concursul naţional „Floarea din grădină”, unde a obţinut locul III pe ţară.

„Mai zi-mi ceteră un ceas”
Până în momentul de faţă a imprimat două albume. Lansarea celui din urmă a avut loc loc marţi, 8 septembrie, la Amfiteatrul Muzeului de Etnografie şi Folclor, din dealul Florilor nr. 1, Baia Mare. Intitulat „Mai zi-mi ceteră un ceas”, materialul discografic a fost realizat aproximativ în 6 luni. „Conţinutul acestui album are o valoare nepreţuită. Am ales cu mare grijă fiecare cântec şi am pus foarte mult suflet în această alegere. Sper să le placă ascultătorilor”, spune interpreta. În opinia ei, noul album va fi pe placul ascultătorilor pentru că reuneşte cântece vesele, de petrecere şi voie-bună.









Întrebări şi răspunsuri:

Eşti cunoscută în întreaga ţară. Când ai apărut prima dată pe sticlă?

N.I.: Parcă trăiesc şi acum emoţiile pe care le-am încercat la vârsta de 17 ani, când am apărut în prima emisiune televizată. Am participat la concursul „Moştenitorii”, din cadrul emisiunii Tezaur Folcloric moderată de Marioara Murărescu. Acesta a însemnat începutul carierei.

Cum împaci viaţa de familie cu cea de scenă?

N.I.: Sunt o norocoasă din acest punct de vedere. Prietenul meu, Nicolae Nichita, cântă alături de mine. Mă însoţeşte de fiecare dată şi mă sprijină în tot ceea ce întreprind, dar tot el este şi primul care-mi spune când greşesc.

Ce-i place

Îi place beletristica, fapt pentru care aşteaptă cu mare nerăbdarte momentele libere pentru a se desfată cu o carte. Adoră călătoriile în natură, să urmărească comedii şi să gătească. Preţuieşte întâlnirile cu familia, care locuieşte la Săliştea de Sus, la kilometri buni de Baia Mare.

Ce nu-i place

Nu-i plac kitch-urile şi agitaţia oraşului. Nu suportă oamenii prefăcuţi şi egoişti, care leagă prietenii doar pentru a-şi atinge unele scopuri. Nu-i plac sucurile acidulate şi nici mâncarea „colorată”, dulciurile pline de aditivi.

Născută: 18 noiembrie 1981, în judeţul Maramureş
Studii: Facultatea de Bilogie Chimie, Universitatea de Nord Baia Mare
Familie: Necăsătorită

Mai jos va prezint in
EXCLUSIVITATE CATEVA VIDEOCLIPURI DE PE ALBUMUL
„Mai zi-mi ceteră un ceas”
Multam fain ALEXANDRA MACOVEI










Colind : Nastacuta Iuga - O ce seara minunata









Maramuresul OnlineMaramuresul Online

In by Moroșanul, vineri, 9 octombrie 2009


Leave a Reply