PROSTIA SI DOMNIA - Maramuresean inselat printr-un SMS cu peste 25.000 de lei



Trimite stirea pe Yahoo! Messenger





Un barbat din comuna Budesti, a carui identitate nu a fost facuta publica de catre IPJ Maramures, a pierdut, din prea multa naivitate, peste 25.000 de lei. Acesta s-a dus la politistii din localitate si le-a povestit cu amenunte cum a pierdut banii, iar acum acestia fac cercetari sub aspectul comiterii infractiunii de inselaciune, inercand sa recupereze banii omului de la escrocii care l-au tras pe sfoara.

Barbatul a spus ca primit pe telefonul mobil un mesaj prin care era anuntat ca a castigat suma de 20.000 euro la un concurs organizat de compania de telefonie unde are abonament. Acesta a declarat ca, in acelasi SMS, i s-a indicat ca pentru a intra in posesia premiului trebuie sa trimita diferite sume de bani unei persoane din Bucuresti si sa cumpere mai multe cartele telefonice, pentru care trebuia sa comunice codurile de reincarcare.

Maramureseanul s-a conformat, iar in zilele de 29 si 30 iulie a trimis catre adresa mentionata suma de 24.400 lei. In plus, el a cumparat cartele telefonice in valoare de 1.180 lei.

Barbatul si-a dat seama ca a fost victima unor escoroci in momentul in care a incercat sa ii apeleze pentru a afla cum poate sa intre in posesia premiului de 20.000 de euro. Cum un a reusit, acesta s-a adresat politiei, cerand oamenilor legii sa ii recupereze banii.

Purtatorul de cuvant al IPJ Maramures, Voichita Zehan, a mentionat ca maramuresenii au fost avertizati in mai multe randuri despre asemenea practici si au fost sfatuiti ca in urma acestor SMS-uri sa ia legatura direct sau prin telefon cu reprezentantii autorizati ai societatii comerciale furnizoare de servicii.

E a dat si cateva sfaturi celor care s-ar putea afla intr-o asemenea situatie, precizand ca operatorii de telefonie atunci cand au de comunicat cu beneficiarii lor o fac de regula in scris. ”Este recomandabil ca inainte de a proceda ca cetateanul din cazul prezentat anterior, cei care primesc astfel de mesaje sa ia legatura direct sau prin telefon cu reprezentantii autorizati ai societatii comerciale furnizoare de servicii”. Voichita Zehan a aratat ca la cel mai mic dubiu este bine sa fie informata politia.

Singura soluţie, prudenţa

Companiile de telefonie mobilă spun că singura măsură posibilă împotriva escrocilor care se folosesc de serviciile lor pentru a înşela oamenii este ca păgubitul să sesizeze fapta sau tentativa de înşelăciune îndreptată împotriva sa atât la operatorul de telefonie, cât şi la poliţie.

De altfel, compania Orange a creat o pagină web dedicată prevenirii tentativelor de fraudă şi o adresă de e-mail la care se pot raporta înşelăciunile abuse@orange.ro.










Maramuresul OnlineMaramuresul Online


Leave a Reply