Şpagă restituită după moartea pacientului





Trimite stirea pe Yahoo! Messenger







Şeful Secţiei de terapie intensivă de la spitalul din Turda a returnat cei 300 de lei primiţi de la rudele unui bărbat ce a suferit un atac cerebral.



Rudele unui pacient care a decedat în urmă cu două săptămâni la spitalul din Turda au primit ieri de la şeful Secţiei de terapie intensivă, medicul Ladislau Kovacs, cei 300 de lei pe care îi oferiseră la internare, ca „atenţie”. Niculina Popa, fata victimei, po vesteşte că tatăl ei a făcut atac cerebral la în ceputul lunii martie şi a fost operat la Cluj, unde a stat internat şase săptămâni.



„După ce a fost stabilizat, a fost mutat la spitalul din Turda. În ziua când l-au transferat, am mers la spital şi i-am dat doctorului Kovacs suma de 300 de lei. Până atunci, nici nu a stat de vorbă cu mine.



După ce i-am dat banii, vorbea de parcă eram cei mai mari prieteni”, susţine femeia. Chiar în noaptea respectivă, însă, Nicolae Tompa, tatăl femeii, a decedat. „Nici măcar nu am ştiut că tatăl meu a murit. O vecină, care lucrează la spital, a primit un telefon de la cineva de la morgă şi i-a spus mamei mele să meargă la spital că i-a murit bărbătul. Normal era să ne anunţe ei, nu să aflăm aşa”, spune Niculina Popa.



A doua zi după deces, medicul Ladislau Kovacs i-a transmis Niculinei Popa că trebuie să se întâlnească. „Mi-a zis că trebuie să-mi restituie onorariul”, spune femeia. Ieri-dimineaţa, Niculina Popa a mers la spital la întâlnirea cu doctorul Kovacs, care urma să îi restituie onorariul. Întreaga scenă a fost filmată cu o cameră ascunsă. Din motive necunoscute, medicul Ladislau Kovacs i-a dat femeii 400 de lei în loc de 300 de lei.



„Nici nu mai ştia câţi bani i-am dat. După ce mi-a înapoiat banii, spunându-mi că aşa e corect, m-am întors la el şi i-am restituit suma de 100 de lei pe care mi-o dăduse în plus”, adaugă Niculina Popa. „Acum, familia mea vrea doar ca acest medic care nu şi-a făcut datoria să fie tras la răspundere. La Cluj, tata nu a avut nimic timp de şase săptămâni, era recuperat foarte bine, dar a murit la numai câteva ore după ce a ajuns la Turda”, mai spune Niculina Popa.



Kovacs: „Mi-a dat ceva ce eu nu am cerut”



Doctorul Kovacs recunoaşte întreaga poveste. Are dubii doar în privinţa sumei. „Era un caz tipic de terapie intensivă. A doua zi dimineaţa i-am zis femeii că mi-a dat ceva ce nu am cerut şi că doresc să îi dau înapoi. Am tot aşteptat să mă întâlnesc cu ea pe stradă să îi dau banii înapoi”, a declarat medicul Kovacs. Ladislau Kovacs spune că el nu a cerut bani şi că nici nu ar fi dat de înţeles că ar dori să primească bani de la pacienţi. „A tot venit după mine şi a insistat să primesc. Poate asta a fost greşeala mea.



De primit bani nu am primit niciodată înainte, ci doar după. Cu oamenii e greu de lucrat. Dacă nu iei bani, zic ori că bolnavul suferă de ceva grav, ori că nu vrei să te ocupi de caz”, conchide medicul. Mircea Bârsan, preşe dintele Colegiului Medicilor Cluj, a declarat că a demarat o anchetă în acest caz.





„A insistat să primesc. Dacă nu iei bani, zic ori că bolnavul suferă de ceva, ori că nu vrei să te ocupi de caz.”

Ladislau Kovacs Şef Secţie terapie intensivă la Spitalul Turda























Leave a Reply